luni, 3 mai 2021

Testarea Computerelor De Tip Desktop

                                    

 

                                      Cum testăm computerele desktop


          Procesul de revizuire a computerelor desktop de la PCMag.com continuă tradițiile de bază care datează de la înființarea PC Labs în anul 1984: comparăm fiecare sistem cu altele din categoria sa pe baza prețului, caracteristicilor, designului și performanței interne. 

         Pentru a evalua performanța, folosim o suită de teste de referință bazate pe software , aplicații și jocuri din lumea reală, alese cu atenție pentru a evidenția punctele tari și punctele slabe ale mixului de componente al computerului testat. Această evaluare variază de la procesor și subsistemul de memorie la hardware-ul de stocare al computerului și procesorul grafic. În unele cazuri, folosim teste standardizate create de dezvoltatori de referință consacrați. Deasemenea, am creat propriile noastre teste, acolo unde este necesar.

    Evaluăm în mod regulat noi soluții de referință pe măsură ce acestea intră pe piață și revizuim procedurile noastre de testare după cum este necesar pentru a ne asigura că putem reflecta cu acuratețe efectele celor mai noi tehnologii.

                                                     


 

     Testarea computerelor desktop se împarte în două clase de testare: testarea productivității și testarea grafică, cu unele teste suplimentare pentru anumite tipuri specializate de sisteme. 

 

                                 


 

    Testarea productivității PCMark 10 Prima noastră sarcină este evaluarea performanței zilnice a productivității unui computer folosind benchmark-ul PCMark 10 al UL, care simulează productivitatea reală și fluxurile de lucru de creare a conținutului. (În 2014, UL, sau Underwriters Labs, au achiziționat Futuremark, producătorul benchmark-urilor PCMark și 3DMark de lungă durată.) Folosim PCMark 10 pentru a evalua performanța generală pentru sarcinile centrate pe lucrul de birou, cum ar fi procesarea textelor, jockeying-ul tabelei, navigarea pe web și videoconferința. Testul generează un scor numeric; numerele mai mari sunt mai bune, iar scorurile sunt semnificative în primul rând cand sunt comparate intre ele.

    Rulăm suita principală de testare furnizată împreună cu software-ul, nu versiunea Express sau Extended. Rețineți că toate celelalte fiind egale, o rezoluție mai mare a ecranului va suprima performanța unui sistem pe PCMark 10. (Cu cât mai mulți pixeli, cu atât sunt necesare mai multe resurse.) Ca rezultat, vom rula toate computerele desktop la acest test la rezolutia : 1920 pe 1080 pixeli (1080p) dacă nu au un ecran încorporat. Dacă acesta este un desktop all-in-one (AIO) cu un ecran încorporat, vom rula testul la rezoluția nativă a ecranului, care poate fi mai mare sau mai mică decât 1080p. Stocare PCMark 8 Apoi, evaluăm viteza unității principale de pornire a computerului utilizând un alt standard de referință UL, PCMark 8. Această suită de testare are un subtest dedicat de stocare PCMark 8 care raportează un scor numeric propriu, cam așa ... 

                                   


 

    Cu PCMark 10, numărul mai mare este mai bun. Rezultatele de la sistemele cu unități SSD de ultimă generație tind să se grupeze strâns la acest test. Cinebench R15 Următorul în linie este testul Cinebench R15 al procesorului Maxon. Executăm acest test la setarea All Cores. Derivat din software-ul de modelare și redare Cinema 4D al lui Maxon, acest test este un test de putere a procesorului.Se utilizeaza toate nucleele procesorului și firele de executie disponibile. 

 

             


 

    Cinebench subliniază mai degrabă performanta CPU decât GPU pentru a reda o imagine complexă. Rezultatul este un scor propriu care indică caracterul adecvat al unui PC pentru sarcini de lucru cu procesor intensiv, atunci când este utilizat cu un software complet.                 Handbrake 1.1.1 Cinebench este adesea un bun predictor al procesului nostru de editare video Handbrake. Acesta este un test solicitant, care depinde în mare măsură de CPU și se adaptează bine pe măsură ce exista mai multe core-uri ale procesorului, procesoarelor multi-threaded.

       


     În acest test, am pus un cronometru pe sistemele de testare în timp ce transcodează un clip standard de 12 minute de videoclip 4K (filmul scurt demo open source Blender Tears of Steel) într-un fișier MP4 1080p. Pentru acest test temporizat folosim presetarea Fast 1080p30 în versiunea 1.1.1 a aplicației Handbrake. Rezultate mai scăzute (adică timpi mai rapizi) sunt mai bune. Test de editare foto Adobe Photoshop CC Testul de productivitate este un standard personalizat de editare a imaginilor Adobe Photoshop. Folosind lansarea la începutul anului 2018 a versiunii Creative Cloud a Photoshop, aplicăm o serie de filtre și efecte complexe (praf, acuarelă, vitralii, plăci mozaice, extrudare și efecte de estompare multiple) la o imagine JPEG. (Folosim un script executat printr-un fișier Actions)
Cronometrăm fiecare operație și la final adăugăm timpul total de execuție. Ca și în cazul Handbrake, timpurile mai mici sunt mai bune aici.                   

 

     


     Testul Photoshop subliniază CPU, subsistemul de stocare și RAM dar poate profita și de majoritatea GPU-urilor pentru a accelera procesul de aplicare a filtrelor. Sistemele cu plăci grafice puternice pot vedea o crestere de performanta notabila in acest test. Performanță grafică : Evaluarea performanței grafice necesită utilizarea unor teste care sunt provocatoare pentru fiecare sistem dar care oferă comparații semnificative in lucru. 

       Folosim niște repere care raportează scoruri proprietare și altele care măsoară cadrele pe secundă (fps), frecvența cu care hardware-ul grafic redă cadrele într-o secvență, ceea ce se traduce prin cât de lină arată scena în mișcare. 

        Testele sintetice: Suita 3DMark cuprinde o serie de subteste diferite care măsoară puterea grafica relativa, redând secvențe de grafică 3D foarte detaliate, în stil de joc(gameplay). Multe dintre aceste teste subliniază particulele și iluminatul. Rulăm două subteste 3DMark diferite, Sky Diver și Fire Strike, care sunt potrivite pentru diferite tipuri de sisteme. Ambele sunt puncte de referință DirectX 11 dar Sky Diver este potrivit pentru laptop-uri și PC-uri midrange, în timp ce Fire Strike este mai solicitant și este conceput pentru PC-uri de ultimă generație cu hardware mult mai puternice decat cele de referinta.

 


     Deasemenea, în mixul grafic este un alt test grafic sintetic, de data aceasta de la Unigine. La fel ca 3DMark, testul de suprapunere redă și rulează printr-o scenă 3D detaliată și măsoară modul în care se descurcă sistemul. În acest caz, acțiunea de redare are loc în motorul omonim Unigine, oferind un scenariu de încărcare de lucru 3D diferit de 3DMark. Aceasta oferă o a doua opinie cu privire la capabilitatile grafice ale placii video.

         


     Aceste jocuri sunt rulate atât pe presetările de calitate grafică moderată, cât și pe cea maximă, în utilitarul de benchmarking. (Aceste presetări sunt normale și ultra pentru Far Cry 5, mediu și VeryHigh pentru Rise of the Tomb Raider.) Testăm în mod implicit la rezolutia 1080p și mai putem testa la rezoluții ridicate, cum ar fi: 3840 pe 2160 pixeli (4K), dacă configurația sistemului justifică acesta, cum ar fi în sistemele cu configurații SLI sau CrossFire cu plăci video multiple. Dacă acesta este un PC AIO și rezoluția de afișare nativă este mai mare sau mai mică, testăm și la rezoluția nativă a acestuia.

             

 
        Aceste rezultate sunt furnizate în cadre pe secundă. Far Cry 5 este un joc bazat pe DirectX 11, în timp ce Rise of the Tomb Raider ruleaza DirectX 12.

              


        Cazuri speciale:  sisteme și stații de lucru macOS Nu se execută toate testele de mai sus pe fiecare computer. De regula rulăm Far Cry 5 și Rise of the Tomb Raider doar pe sisteme special concepute pentru jocuri, echipate cu o placă grafică puternica si nu folosim PCMark, 3DMark sau Superposition pentru testare computerelor de tip Apple, deoarece aceste teste nu au versiune macOS. 

        Pentru a evalua unele subseturi specializate de desktop-uri, cum ar fi stațiile de lucru și calculatoarele cu sistem de operare Chrome.Sistemul de operare Chrome este rar instalat pe desktop-uri („Chromebox-uri”) și niciunul dintre testele de mai sus nefiind compatibil cu sistemul de operare Chrome. Prin urmare, criteriile de referință CrXPRT și WebXPRT, de la Principled Technologies, ne ajuta să facem comparații între mașinile Chrome. 

        Acestea sunt teste cu un singur click, fără setări de modificat și raportează scoruri proprietare care sunt semnificative doar unul față de celălalt. Stațiile de lucru desktop Cu desktop-urile stațiilor de lucru, se execută testele de mai sus și se completeaza cu câteva măsuratori specifice.Aceste teste specializate includ instrumentul de redare multimedia POV-Ray. De asemenea, rulăm suita SPECviewperf, încărcând trei „seturi de vizualizări” pentru aplicațiile Creo, Maya și SolidWorks, pentru a evalua modul în care stația de lucru gestionează manipularea fișierelor relevante în aceste trei programe de stații de lucru.                 Rezultatele POV-Ray sunt raportate ca timp până la finalizarea sarcinii de testare, iar rezultatele SPECviewperf sunt raportate în cadre pe secundă.

 

Sursa : https://www.pcmag.com/about/how-we-test-desktop-pcs